Klikk for å skrive ut siden a a a

Hjelpetekst

Hvordan registerer jeg meg som bruker?
For å registrere seg som bruker av tjenesten, klikker man ”Registrer” til høyre på menylinjen. Fyll så ut alle obligatoriske felter i skjemaet, og klikk knappen "Registrer".  

Hvorfor må min bruker godkjennes?
Siden DSS har en avtale med Fagbokforlaget om distribusjon av publikasjoner til privat sektor, må vi forsikre oss om at alle brukere av denne bestillingsløsningen kommer fra offentlig sektor.

Hvordan søker jeg?
Bruk søkefeltet øverst til venstre.  Her kan du skrive inn ord i publikasjonens tittel eller publikasjonens kode.  I tillegg kan du begrense søkeresultatet på 3 kategorier; Publikasjonstype, publikasjonseier og årstall. 

Lagerbeholdning
Lagerbeholdning som vises på publikasjonen i søkeresultatet er veiledende og vil kunne avvike fra faktisk lagerbeholdning. I de tilfeller lagerbeholdning ikke dekker bestilt antall, vil resterende ettersendes når varen kommer inn på lager.

Hva betyr Tilgjengelig?
Noen av publikasjonene står med betegnelsen 'Tilgjengelig' der det normalt står angitt lagerbeholdning.  Dette betyr bare at de eksemplarene som bestilles må trykkes opp før ordren sendes, og påvirker vanligvis ikke leveringstiden. 

Hva betyr de forskjellige ordrestatusene?

  • Venter på godkjenning - brukeren er ikke godkjent og ordren ligger på vent.
  • Godkjent, bestilling ikke fullført - brukeren er godkjent, men ordren er ikke skrevet ut.
  • Bestilt - ordren er under behandling.
  • Sendt kunde - ordren er ekspedert og sendt kunden.
  • Kansellert - ordren er slettet.

Kan jeg endre en ordre?
Før en ordre er bekreftet kan man fritt søke opp og legge til nye publikasjoner, endre antall bestilt eller fjerne publikasjoner fra bestillingslisten. Har du bekreftet ordren vennligst kontakt vårt brukersenter (se informasjon under Kontakt oss).

Hvor lang tid tar det før jeg får publikasjonene?
For lagerførte varer vil det ta inntil 3 virkedager før publikasjonene blir sendt fra vårt lager.  Forsendelser inntil 1 Kg sendes som A-post, mens forsendelser over 1 Kg sendes som Dør-til-dør pakke med Posten Bring.

Hva gjør jeg når jeg har glemt passordet mitt?
På "Logg inn"-siden ligger en "Glemt passord"-lenke. Klikk denne og du vil få opp en boks hvor du legger inn e-postadressen din. Merk at du må benytte samme e-postadresse som du brukte ved registrering av brukeren din.

Kan jeg endre mine opplysninger?
Ja. Klikk på "Min konto" i venstremenyen og endre aktuelle felter. Merk at endring av feltene under Virksomhetsopplysninger og Adresseinformasjon medfører at din bruker må godkjennes på nytt.

Personvern
Opplysningene du registrerer om deg selv som bruker blir lagret i vårt bestillingssystem.  Dette for å forenkle bestillingsprosessen ved senere bestillinger, og for at du som bruker skal kunne holde oversikt over egne bestillinger og status på disse.  Personopplysningene blir kun benyttet i forbindelse med publikasjonsbestillinger, og blir ikke videreformidlet til andre etater eller systemer.